З досвіду роботи
Education is not a filling of a pail, but the
lightning of a fire
William Butler Yeats
У наш час
нові інформаційні технології інтенсивно впроваджуються в освітній процес. І, якщо
розглядати урок як соціальне замовлення суспільства в системі освіти, то
сьогодні ми вийшли на рівень, коли комп'ютерна грамотність випускника школи є одним із основних аспектів у подальшій його соціалізації. Тому у навчанні особливий акцент сьогодні потрібно ставити на власну
діяльність дитини з пошуку, усвідомленні і опрацюванні нових знань. Вчитель виступає як організатор процесу навчання, керівник самодіяльності
учнів, надає їм необхідну допомогу і
підтримку. Сьогодні можна говорити вже про те, що Інтернет - технології
є частиною загальної інформаційної культури
вчителя та учнів.
Протягом 2 років я досліджую проблему «Використання
Інтернет-контенту на уроках англійської мови». В поданих далі матеріалах я буду
прагнути розкрити її дослідження через інноваційні технології, методи і
прийоми, використані мною разом з учнями.
Хоча мій досвід роботи вчителем англійської мови у
Володимирецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 складає лише 9 років, за цей період я
вибудував для себе систему вимог, що повинні вести мене і моїх учнів до успіху,
а саме:
-
застосування
методів навчання та виховання, що стимулюють творчість, дослідництво, креативність,
самостійне мислення;
-
мати
теоретичні знання та практичні вміння у сфері процесу спілкування, здатність
створити позитивний мікроклімат в учнівському колективі;
-
завжди
творчо підходити до будь-якої справи, самовдосконалюватися, відходити від
стереотипів;
-
підводити
учня до успіху, давати можливість відчути радість досягнення мети.
Усе це вимагає від сучасного вчителя здійснити перехід
від «запихання» учня готовими знаннями до свідомого й вмотивованого навчання,
нерозривно пов’язаного із саморозвитком особистості, адже, серед головних
компетенцій, людина майбутнього повинна мати досконалі знання з іноземних мов,
щоб вільно себе почувати у глобалізованому світі і не мати обмежень у своїй
професії через не володіння іноземною мовою. У цьому на уроках нам допомагає
Інтернет, що стирає межі доступу до автентичних посібників, відео та аудіо
матеріалів, які можуть бути використані не тільки на уроці вчителем, а й учнями
для самостійного опрацювання вдома.
Крім преваг мережа має свої недоліки – без сторонньої
допомоги учень може заблукати в такому великому обсязі інформації, тому моє
завдання полягає у спрямуванні їх в правильному напрямку. Для цього я створив
блог (www.feartheenglishteacher.blogspot.com) у
якому я не тільки розміщую матеріали необхідні для навчання, а й безпосередньо
спілкуюсь з учнями в режимі онлайн. Надзвичайної популярності серед молоді
набули соціальні мережі, де учні проводять багато часу, і щоб вони проводили
цей час з користю в одній із соцмереж мною було створено спільноту «Chestnut school English club» (www.vk.com/chestnutschoolclub )
де я розміщую цікаві завдання та спілкуюсь з учнями у неформальній
обстановці, що покращує їх знання з предмету та згладжує бар’єр у відносинах
вчителя та учня.
Основною метою навчання іноземної мови є оволодіння
учнями головними мовленнєвими компетенціями
(аудіювання, читання, письмо та усне мовлення). Мережа Інтернет дає
можливість застосовувати автентичний матеріал для розвитку цих навичок.
Ось декілька варіантів використання Інтернет-контенту:
Аудіювання.
Для навчання аудіювання в Інтренеті є все: від
аудіозаписів начитаних носіями мови до цілих відеоуроків на будь яку тему та
рівень складності.
При бажанні
вчитель може сам підібрати відео чи аудіо матеріал та розробити завдання до
нього. Ось фрагмент уроку з використанням відео з веб-сайту www.youtube.com:
Урок в 11му класі рівень стандарт
Тема: Сімейні стосунки
Тема уроку: Best party ever (Найкраща
вечірка всіх часів)
Pre-listening Activity.
Corey
Delaney’s interview (video) https://www.youtube.com/watch?v=xc0CB6URrV0
1.
What do you think of Corey’s actions?
2.
What
questions would you like to ask Corey and his parents?
3.
Have
you ever organized a party while your parent weren’t at home?
Listen to the article
“Best party ever” costs
parents $20,000
The parents of an Australian teenager may have a $20,000 bill to pay for damages caused at a party held by their son. Corey Delaney, 16, decided to throw a party in his house on Saturday night while his parents were on vacation. He posted an open invitation on the MySpace website, which resulted in 500 teenagers showing up at his Melbourne home. The youths got drunk and started damaging neighbouring properties. After complaints from neighbours, 30 police officers, police dogs and a backup helicopter went to break up the party. The young partygoers threw rocks and stones at the police and their cars. The state police commissioner Christine Nixon told a news conference that Corey "needs to learn a lesson, and one way or another we’ll be making sure that happens."
Corey seemed proud of his party when reporters interviewed him. Australia’s Nine Network TV news asked him what advice he had for other teenagers planning a party. His reply was: "Get me to do it for you!” He added that he had organized the "best party ever." Corey explained how the party grew to be so big: "It was just an open house party and a lot of people came and it overflowed onto the street….The cops came and told all the people to quiet down….There were people bottling cars and the whole streets were flooded with people," he said. His parents were furious at their son's actions: "We're absolutely disgusted that he could do this, not only to us but to our neighbourhood," his mother said. Corey was apologetic towards his neighbours, saying: "It was really unfair what happened to them."
After listening activity
GAP FILL: Put the words into the gaps in the text.
HO 1.
The parents of an Australian
teenager may have a $20,000 1.________ to pay for damages caused at a party
2.________ by their son. Corey Delaney, 16, decided to 3.________ a party in
his house on Saturday night while his parents were on vacation. He posted an
open invitation on the MySpace website, which 4.________ in 500 teenagers
showing up at his Melbourne home. The youths got drunk and started damaging
neighbouring 5.________. After complaints from neighbours, 30 police
officers, police dogs and a backup helicopter went to 6.________ up the
party. The young 7.________ threw rocks and stones at the police and their cars.
The state police commissioner Christine Nixon told a news conference that
Corey "needs to learn a lesson, and one way or another we’ll be
8.________ sure that happens."
Corey seemed 9.________ of
his party when reporters interviewed him. Australia’s Nine Network TV news
asked him what advice he had for other teenagers planning a party. His
10.________ was: "Get me to do it for you!” He added that he had
organized the "best party ever." Corey explained how the party 11.
________ to be so big: "It was just an open house party and a lot of
people came and it 12. ________ onto the street….The cops came and told all
the people to quiet down….There were people bottling cars and the whole
streets were 13.________ with people," he said. His parents were 14.________
at their son's actions: "We're 15.________ disgusted that
he could do this, not only to us but to our neighbourhood," his mother
said. Corey was apologetic towards his neighbours, saying: "It was
really 16.________ what happened to them."
|
Properties, throw, partygoers, bill, resulted, making, held, break, reply,Absolutely, overflowed, flooded, proud, unfair, grew, furious. |
Для цього уроку я використав матеріали які не були
створенні для навчання. У вправі використовується фрагмент з новин каналу Nine Australia та текст з сайту www.breakingnewsenglish.com.
Читання
Для удосконалення навичок читання мережа Інтернет
пропонує безліч текстів і завдань на різні теми. Ось фрагмент уроку в якому я
використав текст з конспекту опублікованому на сайті www.breakingnewsenglish.com.
Урок в 9му класі
Тема: Ми та довкілля
Тема уроку: Захист довкілля. Шляхи порятунку планети.
Pre-reading
activity
Speak in class on the following questions:
1.
What
do you know about the danger of CO2 emissions?
2.
What
can we do to reduce CO2 emissions?
After-reading
activity
TRUE / FALSE Now,
read the article and decide if the sentences below are true or false.
THE ARTICLE
New machine sucks CO2 from
the air
Engineers at a U.S. laboratory may have discovered one answer to the
problem of global warming. They have made a machine that can suck
carbon dioxide from the air and convert it into liquid fuel.
Researchers at
the Sandia National Labs believe their creation can provide a
sustainable
form of renewable energy. Their device sounds like something from
science fiction. In fact, the name of it is probably the most
difficult thing
to understand. It is the Counter-Rotating-Ring Receiver Reactor
Recuperator, or CR5 for short. Lead developer Rich Diver is excited
about
his project. He said sucking CO2 from the environment could be an
alternative to carbon sequestration. This is a method of burying CO2
deep underground.
Sandia calls the process carried out by CR5 “Sunshine to Petrol”. The
researchers say their invention is still 15 to 20 years away from
being in
full operation. It is currently just a prototype – a small model of
the real
thing. A Sandia spokeswoman said it “holds a real promise of being
able
to reduce carbon dioxide emissions”. She added it would allow us “to
keep using fuels we know and love”. It is possible that by 2030, cars
and
airplanes will run on the converted fuel. It will produce fuels such
as
methanol and gasoline. It will be interesting to see if this machine
can
actually lower our carbon footprint. Yes, it reduces carbon dioxide in
the
atmosphere, but its liquid fuel product causes pollution when it
burns.
|
HO1
1.
|
Engineers
have found the solution to global warming.
|
T / F
|
2.
|
A new machine can extract CO2 from the air
and make it disappear.
|
T / F
|
3.
|
The
name of the machine is very easy to remember.
|
T / F
|
4.
|
Using
the machine may be better than storing CO2 underground.
|
T / F
|
5.
|
The
technology is still up to two decades away from everyday use.
|
T / F
|
6.
|
Only
a smaller version of the machine is in use today.
|
T / F
|
7.
|
Fuel
produced by the machine will replace petrol.
|
T / F
|
8.
|
Fuel
produced by the machine will create further pollution
|
T / F
|
SYNONYM MATCH: Match the following synonyms from the
article.
1.discovered
|
a. give
|
2. convert
|
b. comprehend
|
3. provide
|
c. complete
|
4. understand
|
d. operate
|
5. alternative
|
e. reduce
|
6. process
|
f. change
|
7. full
|
g. technique
|
8. run
|
h. substitute
|
9. lower
|
i. creates
|
10. causes
|
j. found
|
HOW
TO PLAY:
Does the text begin with A, B or C? Click on one and
see your choice in the white box. Your score is below your answer(s). What
comes next? Click on another choice, and another, and another...
Письмо
яка дозволяє консультувати учнів під час виконання творчих робіт (e-mail, лист редактору, резюме, есе і т.д.) дистанційно.
Так, учні 11 класу відправляли мені свої резюме (CV)
в електронному варіанті і я безпосередньо онлайн міг
перевірити їх та вказати на помилки кожному учню.
Великою популярністю, серед учнів, користуються Інтернет-проекти.
Інтернет-проекти розраховані на те, що учні отримують
завдання, для виконання якого їм необхідно знайти інформацію в Інтернеті і
представити потім результати свого пошуку. Тема проекту може відповідати темі
підручника або бути незалежною від неї. Так, під час вивчення теми «життя
підлітків» учні 9-го класу працювали над інтернет-проектом на тему «Молодіжні
субкультури», для якого їм потрібно було знайти інформацію в Інтернеті про
субкультури і презентувати їх в класі в довільній формі (фото). Ще одним
цікавим проектом займались учні 8го класу, в якому їм потрібно було спланувати
подорож по Великобританії за допомогою програми Google Earth.
Дана програма дозволяє переглядати супутникові знімки
всієї планети, крім того містить фотографії багатьох визначних місць, пам’яток
історії, інформацію про них. Під час підготовки учні розділились на декілька груп
і кожна група планувала окремий маршрут з декількома зупинками наприклад:
Під час кожної зупинки учні показували фото визначних
місць та коротко розповідали про них.
В позакласній роботі мережа Інтернет дає безліч
можливостей для підвищення мотивації учнів до навчання іноземних мов. Дуже
цікавим для учнів 5го класу було створювати власний мультфільм під час літнього
мовного табору на базі нашої школи. В цей день ми спочатку ознайомились з тим
як знімають мультфільми, переглянувши відео на сайті youtube, потім написали сценарій,
створили декорації і за допомогою звичайної фотокамери та іграшок створили
мультфільм «Kate goes shooping» (https://www.youtube.com/watch?v=q6yhCoWJhmM).
Інтернет економить час і сили, сприяє творчій роботі
учня.
На закінчення хотілося б сказати, що в сучасних умовах
пред'являються все більш високі вимоги до процесу навчання іноземним мовам.
Обсяги інформації стрімко зростають, і сучасні способи їх зберігання, передачі
та обробки перестають бути ефективними. А комп'ютерні технології представляють
великий спектр можливостей для підвищення продуктивності навчання.
Застосування сучасних технологій в освіті створює
сприятливі умови для формування особистості учнів і відповідає запитам
сучасного суспільства.
Використовуючи інформаційні ресурси мережі Інтернет,
можна, інтегруючи їх у навчальний процес, ефективніше вирішувати цілий ряд
дидактичних завдань на уроці англійської мови:
1) формувати навички та вміння читання,
безпосередньо використовуючи матеріали мережі різного ступеня складності;
2) удосконалювати вміння аудіювання на основі
автентичних звукових текстів мережі Інтернет, також відповідно підготовлених
учителем;
3) удосконалювати вміння монологічного і
діалогічного висловлювання на основі проблемного обговорення, представлених
вчителем або одним із учнів, матеріалів мережі;
4) вдосконалювати вміння писемного мовлення,
індивідуально або письмово складаючи відповіді партнерам, беручи участь у
підготовці рефератів, творів, інших епістолярних продуктів спільної діяльності
партнерів;
5) поповнювати свій словниковий запас, як
активний, так і пасивний, лексикою сучасної англійської мови, що відображає
певний етап розвитку культури народу, соціального і політичного устрою
суспільства;
6) знайомитися з культурознавчими знаннями, що
включають в себе мовний етикет, особливості мовної поведінки різних народів в
умовах спілкування, особливості культури, традицій країни досліджуваної мови;
7) формувати стійку мотивацію іншомовної
діяльності учнів на уроці на основі систематичного використання «живих»
матеріалів, обговорення не тільки питань до текстів підручника, а й актуальних
проблем, що цікавлять всіх і кожного.
Немає коментарів:
Дописати коментар